‘Επεα πτερόεντα
Στο πρωτοχρονιάτικο τεύχος του ‘’ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ’’ (ευχαριστούμε για την δημοσίευση των δύο δελτίων τύπου του Συλλόγου μας με θέμα την απεργία της ΠΝΟ), διαβάσαμε και δηλώσεις που αν ζούσαμε σε κάποια σοβαρή χώρα θα μας γέμιζαν αισιοδοξία: Του ΥΕΝ κ.Κουρουμπλή, που μεταξύ των «στρατηγικών στόχων» του είναι «να πλημμυρίσουν οι Έλληνες ναυτικοί την Ελληνόκτητη ναυτιλία». Και του εν αναμονή ΥΕΝ κ.Πλακιωτάκη, που στις προθέσεις του είναι (όταν βέβαια τελειώσει η αναμονή): Να δοθεί προσοχή στον ναυτικό και έμφαση στην ναυτική εκπαίδευση, χαρακτηρίζοντας και την ναυτιλία «Εθνική υπόθεση». Δυστυχώς όμως ζούμε στην χώρα της αερολογίας, του κουκουλώματος, του μπάχαλου, της βιτρίνας, της άγνοιας.
Πως θα πλημμυρίσουν τα καράβια με Έλληνες ναυτικούς, τι «έμφαση» θα δοθεί στην ναυτική εκπαίδευση, τι προσοχή στον ναυτικό; Συνειδητοποιούν τι λένε; Έχουν κάποια σχέδια υπ’όψιν τους; Κι’αν ‘έχουν (που φυσικά δεν έχουν, απλά κουβέντα να γίνεται), πως θα τα υλοποιήσουν, με τι μηχανισμούς; Με τους υπάρχοντες; Μ’αυτούς δηλαδή που οι προκάτοχοί τους δήλωναν πως είναι υπερήφανοι για την συνεργασία μαζί τους; Ποια προβλήματα έλυσαν, με ποιους γνώστες του αντικειμένου είναι στελεχωμένοι αυτοί οι μηχανισμοί; (μιλάμε για την ποντοπόρο ναυτιλία των 4.000 καραβιών στα οποία θα μπορούσαν να δουλεύουν 60-80.000 ναυτικοί). Κάτι θα ξέρουν παραπάνω τα Πειραϊκά ναυτιλιακά έντυπα, πίσω απ’τις γραμμές των οποίων διαβάζουμε για την αλληλοϋπονόμευση αυτών των μηχανισμών. Που εκμεταλλευόμενοι την άγνοια των υπουργών «αλωνίζουν» σ’αυτό το τελευταίο τη τάξει υπουργείο, που υποτίθεται πως κουμαντάρει την «Εθνική υπόθεση», την Ναυτιλία. Και τα’αποτελέσματα αυτού του αλληλοφαγώματος και της αδιαφορίας τα βλέπουμε: Αντιπάθεια για τους ναυτικούς, συνεχής υποβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, νηολόγηση των καραβιών όσο πιο μακριά απ’ τον Πειραιά γίνεται. Αν οι κ.κ. ΥΕΝ , τωρινοί και εν αναμονή, δεν φροντίσουν να πάρουν συμβούλους Πλοιάρχους και Μηχανικούς Ε.Ν. σαν κι’αυτούς που στελεχώνουν Ναυτιλιακές Εταιρείες παγκοσμίου κύρους, τίποτε δεν θα πετύχουν. Και τα ονόματα τους η ναυτιλιακή ιστορία θα τα καταχωρίσει στις σελίδες της, αφιερώνοντας τους όχι κάποιο κεφάλαιο, όχι κάποιες σελίδες, ούτε καν μερικές γραμμές. Απλώς μια υποπαράγραφο, με μια υποσημείωση δίπλα: και πολύ τους πάει.